Matektanárként Ausztriában

Matektanárként Ausztriában

2015.06.09

2015. június 09. - István123

A legutóbbi bejegyzés óta majdnem egy hónap telt el. Különösebb okom nem volt a kihagyásra, hacsak az nem, hogy nem volt túl sok említésre méltó esemény. Azóta viszont elkezdődtek az érettségik, jönnek az utolsó dolgozatok, és a jegyeket is nemsokára le fogjuk zárni - úgyhogy mostanában lesz miről írni. Ezenkívül kipróbáltam egy új módszert az órai munka értékelésére is.

Korábban felvetődött, hogy az ötödikes gimnáziumi osztályom (14 évesek) laptoppal fognak érettségizni, most viszont - miután egyeztettek még egyszer az érintettekkel és a matematikai munkaközösség is újratárgyalta a dolgot -  úgy néz ki, hogy számológépet fognak majd használni, méghozzá ilyet:

A neve Casio ClassPad II. 140 euróba kerül, de hogy tényleg megérte-e az árát, az majd csak használat közben dől el. Most épp van nálam egy ilyen számológép, amit az egyik kollégától kaptam kölcsön kipróbálásra. Az első benyomásaim jók, de időbe telik majd kiismerni. Tanulni kell a használatát, mert más felépítésű, mint a Texas Instruments számológép, amit egyébként használok.

Más téma: a mai nap pedagógiai kísérletbe fogtam. Regisztráltam két osztályom a classdojo.com-on, és le is teszteltem a rendszert. Röviden arról van szó, hogy az oldalon keresztül plusz- és mínuszpontokat lehet adni a diákoknak az órai munkára. Be kell lépni az óra elején, rá kell kattintani az osztályra, mire kijön a névsor; ezután már csak az egyes diákokra kell kattintani, ha valakinek pontot akarunk adni. Nálam most úgy van, hogy adhatok pluszpontot órai aktivitásra vagy jó ötletre, mínuszpontot pedig hiányzó házi feladatra vagy arra, ha valaki beszélget/zavarja az órát. Az oldal alapból úgy van beállítva, hogy vagy négy-öt dologra lehet pluszpontot adni, például csapatmunkára is, de én ez lecsökkentettem kettőre - legalábbis a tesztfázis idejére. Aztán, ha úgy tűnik, hogy megéri több kategóriában díjazni/elmarasztalni, akkor még mindig be tudok újfajta plusz/mínuszpontokat vezetni. Az oldal maga így néz ki:

A diákok - különösen az elsős gimnáziumi osztályom, a tízévesek - nagyon motiváltak voltak. Elég volt pár pluszpontot kiosztani, és máris mindenki jelentkezett minden kérdésnél (bár ők egyébként is aktívak). A másik osztályban (elsős szakközép, Marienberg), kétszer is ki tudtam próbálni a rendszert, mert csoportbontásban tanulják a matekot. A hatás hasonló volt.

A diákok is tudnak regisztrálni, beállíthatják maguknak a megjelenítendő képüket, és lekérdezhetik a pontszámaikat. Az oldalhoz fejlesztettek okostelefonos alkalmazást is (mindkét nagy platformra) amit többen rögtön az óra után telepítettek is.

És ami a legjobb: a szülők szintén tudnak regisztrálni, és utána real-time követhetik, hogy a gyerek mit csinál az iskolában (de lehívhatják a jelentést a nap vagy a hét végén is). Azt vettem észre, hogy a beszélgetés szinte azonnal megszűnt, mert tudták, hogy a szülők is látni fogják, ha emiatt mínuszpontot kapnak (engem egyébként nem zavar, ha van egy kis alapzaj az osztályban, de a tapasztalat azt mutatja, hogy egyrészt hamar elszalad a ló a diákokkal, ha látják, hogy lehet beszélgetni, másrészt a szülők, és azok a diákok akik tényleg tanulni szeretnének, nem szeretik ha zaj van). Persze lehet, hogy ez csak az újdonság ereje, és később majd ez másképp lesz, de még meglátjuk.

Egyelőre abban maradtunk, hogy a következő két hétben teszteljük a rendszert, és ha beválik, akkor jövőre bevezetjük.

süti beállítások módosítása