Matektanárként Ausztriában

Matektanárként Ausztriában

2016.01.20

2016. február 13. - István123

Megvolt a nyílt nap mindkét iskolámban, ráadásul csak egy nap különbséggel: a Marienbergben múlt pénteken, a Riedenburgban rá egy napra, szombaton volt.

A Marienbergben délután volt, kb. kettőtől ötig tartott. A szülők és a diákok benézhettek az osztályokba és a tankonyhába, beszélhettek tanárokkal és az igazgatóval is. Én itt nem voltam érdekelt; hivatalosan a másik iskolához tartozom ezért az igazgató nem osztott be semmilyen feladatra. Becsületből azért odamentem a vége felé, és segítettem összepakolni, meg visszarendezni az osztálytermeket az eredeti állapotra.

Másnap a Riedenburgban már több feladatom volt: itt ugyanis egész délelőtt tartott a nyílt nap, és hétfői órarend szerint volt tanítás. Nekem hétfőnként két órám van, egy a hatodikos és egy a másodikos gimnáziumi osztályomban. A hatodikos osztályban összesen egy szülő volt jelen, meg pár volt riedenburgos diák, akik azóta iskolát váltottak. Utána a másodikos osztály következett, méghozzá angolul, de az órát nem én tartottam (vagy nem egészen), hanem egy erre szakosodott kolléga, Asheley, aki úgy havonta-kéthavonta jön hozzánk matekórát tartani (más tárgyakból is tart órákat, úgyhogy minden héten van valamilyen óra ebben az osztályban angolul). Végül is rendben lement ez az óra is, de mivel a terem ajtaja nyitva volt és jöttek-mentek a szülők, a diákok figyelme is megoszlott egy kicsit.

Ezután be voltam még osztva idegenvezetésre is. Az első emeleten állítottak fel egy infópontot, ott kellett várakoznom, hogy összejöjjön egy csoportra való érdeklődő. Végül is egy kollégával közösen vezettünk körbe egy csoportot. Jó, hogy így alakult, mert ő már gimnáziumba is oda járt, és sokat tudott az iskoláról.

Itt egy cikk a helyi újságban a nyílt napról:

http://www.vol.at/bregenz/besucheransturm-beim-tag-der-offenen-tuer/4596675

Írtam korábban, hogy ez egyik osztályomban újra kell íratnom egy dolgozatot, mert annyi elégtelen lett. Azóta megvolt a megismételt dolgozat, amiben akadt két igazi gyöngyszem is. Íme:

Az igazsághoz tartozik, hogy mindkét diák kettesre írta az eredeti dolgozatot (ami nálunk Magyarországon négyes lenne), és elégedettek voltak a jeggyel. Tudták, hogy a két dolgozat közül a jobbik jegyét kapják, úgyhogy nem törték magukat a megismételt dolgozatnál. (A dolgozatokat egyébként a diákok beleegyezésével közlöm)

süti beállítások módosítása