Matektanárként Ausztriában

Matektanárként Ausztriában

2015.08.31

2015. szeptember 01. - István123

Nemsokára kezdődik az iskola, úgyhogy a blog is hamarosan úgy megy tovább, mint a szünet előtt.

Ma már egyébként intézkednem hivatalos ügyben, méghozzá azzal kapcsolatban, hogy melyik bértábla szerint szeretnék fizetést kapni. Az osztrák rendszer ugyanis épp mostanában változik és aki  2014/15-ben tanított először, az még választhat, hogy a régi vagy az új séma alapján szeretne tanítani és fizetést kapni. Az új bértáblában magasabb a kezdőfizetés, viszont húsz helyett huszonkét órát kell hetente tanítani, és később már a régi bértábla fog jobban fizetni. Ahogy a kollégák mondták is, ezt az egészet nem azért találták ki, hogy több pénzt fizessenek, hanem hogy spóroljanak. Megkérdeztem a szakszervezeti képviselőnket is, és azt a tájékoztatást kaptam, hogy a szakszervezet a régi rendszert javasolja, úgyhogy én amellett is döntöttem. Erről írásban is kellett nyilatkozni, amit most tettem meg.

Más téma: a nyáron sokszor eszembe jutott az iskola és az osztályaim. Oktatással kapcsolatos anyagokat kerestem, dokumentumfilmeket néztem, Excelben kísérleteztem a dolgozatok és a szorgalomjegy (Mitarbeit) különböző súlyozásaival és tanárértékelő oldalakat és fórumokat olvastam. A következő filmet érdekesnek találtam, és lehet, hogy pár elemét be is fogom vezetni az osztályaimban:

 

 

A kísérletben egy Dylan Wiliam nevű egyetemi oktató vállalja, hogy egy angol iskolában, egy 12-13 évesekből álló osztály tanárainak adjon tanácsokat. A cél az, hogy az osztály teljesítménye növekedjen a félév végére.

Az egyik alkalmazott módszer az volt, hogy eltörölték a jelentkezés intézményét és véletlenszerűen választották ki, hogy ki válaszoljon a feltett kérdésre. Ennek az lett az eredménye, hogy valamennyire egalizálódtak a viszonyok az osztályban és megszűnt a jó tanulók dominanciája. Lehet, hogy ezt én is ki fogom próbálni (összekötve pár egyéb dologgal). Részben már meg is tettem, amikor még év végén teszteltem a ClassDojo-t, de ott az egy kicsit más volt, mint amin most gondolkodom. Ötleteim már vannak, de még meg kell gondolnom, hogy hol és mennyit próbáljak ki ezek közül a gyakorlatban és valamilyen szinten az osztályok beleegyezését is szeretném kérni, úgyhogy még nem akarok részletekbe menni. Remélem azért, hogy sikerül legalább az egyik osztályban elindítani egy kisebb kísérletet.

süti beállítások módosítása