Nemsokára kezdődik az iskola, úgyhogy a blog is hamarosan úgy megy tovább, mint a szünet előtt.
Ma már egyébként intézkednem hivatalos ügyben, méghozzá azzal kapcsolatban, hogy melyik bértábla szerint szeretnék fizetést kapni. Az osztrák rendszer ugyanis épp mostanában változik és aki 2014/15-ben tanított először, az még választhat, hogy a régi vagy az új séma alapján szeretne tanítani és fizetést kapni. Az új bértáblában magasabb a kezdőfizetés, viszont húsz helyett huszonkét órát kell hetente tanítani, és később már a régi bértábla fog jobban fizetni. Ahogy a kollégák mondták is, ezt az egészet nem azért találták ki, hogy több pénzt fizessenek, hanem hogy spóroljanak. Megkérdeztem a szakszervezeti képviselőnket is, és azt a tájékoztatást kaptam, hogy a szakszervezet a régi rendszert javasolja, úgyhogy én amellett is döntöttem. Erről írásban is kellett nyilatkozni, amit most tettem meg.
Más téma: a nyáron sokszor eszembe jutott az iskola és az osztályaim. Oktatással kapcsolatos anyagokat kerestem, dokumentumfilmeket néztem, Excelben kísérleteztem a dolgozatok és a szorgalomjegy (Mitarbeit) különböző súlyozásaival és tanárértékelő oldalakat és fórumokat olvastam. A következő filmet érdekesnek találtam, és lehet, hogy pár elemét be is fogom vezetni az osztályaimban:
A kísérletben egy Dylan Wiliam nevű egyetemi oktató vállalja, hogy egy angol iskolában, egy 12-13 évesekből álló osztály tanárainak adjon tanácsokat. A cél az, hogy az osztály teljesítménye növekedjen a félév végére.
Az egyik alkalmazott módszer az volt, hogy eltörölték a jelentkezés intézményét és véletlenszerűen választották ki, hogy ki válaszoljon a feltett kérdésre. Ennek az lett az eredménye, hogy valamennyire egalizálódtak a viszonyok az osztályban és megszűnt a jó tanulók dominanciája. Lehet, hogy ezt én is ki fogom próbálni (összekötve pár egyéb dologgal). Részben már meg is tettem, amikor még év végén teszteltem a ClassDojo-t, de ott az egy kicsit más volt, mint amin most gondolkodom. Ötleteim már vannak, de még meg kell gondolnom, hogy hol és mennyit próbáljak ki ezek közül a gyakorlatban és valamilyen szinten az osztályok beleegyezését is szeretném kérni, úgyhogy még nem akarok részletekbe menni. Remélem azért, hogy sikerül legalább az egyik osztályban elindítani egy kisebb kísérletet.